Udělali jste v práci průšvih?
23.10.2024
Špatně odeslaný e-mail, nevydařená schůzka s klientem, ztráta zakázky. Na první pohled se to všechno zdá jako katastrofa, pravdou ale je, že se chybám v práci nikdy zcela nevyhneme. A pokud se s nimi naučíme pracovat, můžeme z nich hodně vytěžit.
Dopřejte si čas, abyste chybu zpracovali Pokud se vám v práci nepovedlo něco, na čem vám (i vašemu vedení) záleželo, je důležité tuhle událost nejdřív zpracovat. Urazili jste omylem důležitého klienta? Poslali jste citlivé údaje o firmě někomu jinému, než jste měli? Obojí se může stát každému.
Pokud jste udělali závažnější chybu, kterou bude obtížnější napravit, netutlejte to a informujte svého nadřízeného, případně další lidi, kterých se vaše pochybení může dotknout. Jedině tak zabráníte tomu, aby napáchalo větší škody, než je nutné. Na místě je samozřejmě omluva a případně návrh, jak nastalou situaci napravit. Za chybu vás pravděpodobně nepochválí, ale nejspíš ocení, že jste se k ní postavili čelem.
Nepotlačujte své pocity Je normální vyhýbat se pocitům spojeným s neúspěchem, ty jsou totiž často nepříjemné a bolestivé. Když je ale budete ignorovat, přijdete tím o možnost lépe pochopit, co se vlastně děje.
Zkuste si své emoce uvědomit. Jste smutní? Naštvaní? Zklamaní? Máte výčitky? Zamyslete se proč. Je to proto, že jste nesplnili vlastní očekávání? Nebo máte strach z toho, co si o vás pomyslí ostatní? Podobné otázky vám pomůžou dozvědět se o sobě něco nového a příště to využít, abyste se s podobnými situacemi vyrovnali snáz.
Většina lidí má v takové situaci výčitky, to je normální, ale nemá cenu se v nich utápět. Nepranýřujte se za to, že se vám něco nepovedlo, to vám nijak nepomůže. Raději se zaměřte na to, co se pokazilo.
... více pod odkazem
Zdroj: https://www.jobs.cz/poradna/udelali-jste-v-praci-prusvih-hl …